Remote Administration of
Модератор: Модераторы
Сообщений: 5
• Страница 1 из 1
Managing User Sessions by Windows XP Remote Desktop
В политеке существуют опции(да и не только в политике но и в АД) разрешения вторгаться в сессию к юзеру(с его разрешения) и оказывать ему всяческие услуги удалённо через ремоут десктоп
также в Terminal service manager есть опция ремоут контрол но она не активна.
Хочу спросить кто либо когда либо делал так чтоб всё это работало (в виндовс 2003 работает но только потому что там сконфигурированы настройки терминала а в ХР этого просто нет)
Цель упростить работу себе и окружающим и не использовать 3 софт ремоут ассистент не предлагать.
В политеке существуют опции(да и не только в политике но и в АД) разрешения вторгаться в сессию к юзеру(с его разрешения) и оказывать ему всяческие услуги удалённо через ремоут десктоп
также в Terminal service manager есть опция ремоут контрол но она не активна.
Хочу спросить кто либо когда либо делал так чтоб всё это работало (в виндовс 2003 работает но только потому что там сконфигурированы настройки терминала а в ХР этого просто нет)
Цель упростить работу себе и окружающим и не использовать 3 софт ремоут ассистент не предлагать.
Ну во первых, если ты хочешь осуществлять слежение за клиентскими сессиями, то у тебя сервер должен быть переведен в терминальный режим и установленно какое-либо количество клиентских лицензий (CAL). И только после этого появится возможность подключение к сессиям клиентов. А если этого не сделано то в терминале существуют всего 2 лицензии предназначенные для удаленного администрирования. А все остальные хоть и будут подключатся, то в течении 90 дней (типа демонстрационный режим).
Ну и еще зависит какой софт ты используешь в качестве терминала и для клиента. Посмотри в настройках самого терминального протокола, в нем должно быть разрешено слежение (Shadow), а также в свойствах учетной записи клиента. А если хочешь по конкретней, то подробнее опиши:- какая платформа терминала (стандартная на базе Win2000/2003 через RDP или CITRIX черезICA)
Ну и еще зависит какой софт ты используешь в качестве терминала и для клиента. Посмотри в настройках самого терминального протокола, в нем должно быть разрешено слежение (Shadow), а также в свойствах учетной записи клиента. А если хочешь по конкретней, то подробнее опиши:- какая платформа терминала (стандартная на базе Win2000/2003 через RDP или CITRIX черезICA)
У меня Windows XP С правами администратора в домене я хочу вторгаться в сессию к юзерам (дабы помогать!"этим гадам")
В актив директори у всех юзерей стоит опция вторгаться в терминал сессию.
Вопрос заключался в том что в ХР в групповой политике есть опции
local comp policy - comp config - admin templates - windows components - Terminal service - !!!!!
Вот в этой директории и есть много непонятно интересного!
В актив директори у всех юзерей стоит опция вторгаться в терминал сессию.
Вопрос заключался в том что в ХР в групповой политике есть опции
local comp policy - comp config - admin templates - windows components - Terminal service - !!!!!
Вот в этой директории и есть много непонятно интересного!
Урааааа товырищи нашёёёёёл!
Offering Remote assistance allow to determine whether or not a support person or IT admin (who is termed the "expert") can offer remote assistance to computer without a user explicitly requesting it first via a channel, e-mail, or instant messenger.
Offering Remote Assistance to a User
You can also configure Remote Assistance so that you can initiate troubleshooting without receiving an invitation from the user. To do this, you must enable the Offer Remote Assistance Local Group Policy setting on the target (user’s) computer:
1. Open Group Policy Object Editor, and modify the target computer’s local policy or a GPO that applies to the target computer.
2. Expand the Computer Configuration node, Administrative Templates, and System, and then click Remote Assistance.
3. Double-click Offer Remote Assistance, and then select Enabled.
4. Next, click Show, and then specify the individual users who will be allowed to offer assistance by assigning helpers within the context of this policy. These “helper” additions to the list should be in the form of domain\username, and must be a member of the local administrators group on the local computer.
Tip
The Offer Remote Assistance policy enables you to specify the names of users or groups that can function as experts, and whether those experts can perform tasks or just observe.
You can now initiate Remote Assistance from your computer, to a user’s computer, providing that the credentials you supply match those of an expert defined in the Offer Remote Assistance policy:
1. Open the Help And Support Center, click Tools, and then click Help And Support Center Tools. Next click Offer Remote Assistance.
2. In the right pane, type the name or IP address of the target computer and then click Connect. (If prompted that several users are logged on, choose a user session.) Then click Start Remote Assistance.
The user receives a pop-up box showing that the help-desk person is initiating a
emote Assistance session.
3. The user accepts, and Remote Assistance can proceed.
Пользуйтесь!
Offering Remote assistance allow to determine whether or not a support person or IT admin (who is termed the "expert") can offer remote assistance to computer without a user explicitly requesting it first via a channel, e-mail, or instant messenger.
Offering Remote Assistance to a User
You can also configure Remote Assistance so that you can initiate troubleshooting without receiving an invitation from the user. To do this, you must enable the Offer Remote Assistance Local Group Policy setting on the target (user’s) computer:
1. Open Group Policy Object Editor, and modify the target computer’s local policy or a GPO that applies to the target computer.
2. Expand the Computer Configuration node, Administrative Templates, and System, and then click Remote Assistance.
3. Double-click Offer Remote Assistance, and then select Enabled.
4. Next, click Show, and then specify the individual users who will be allowed to offer assistance by assigning helpers within the context of this policy. These “helper” additions to the list should be in the form of domain\username, and must be a member of the local administrators group on the local computer.
Tip
The Offer Remote Assistance policy enables you to specify the names of users or groups that can function as experts, and whether those experts can perform tasks or just observe.
You can now initiate Remote Assistance from your computer, to a user’s computer, providing that the credentials you supply match those of an expert defined in the Offer Remote Assistance policy:
1. Open the Help And Support Center, click Tools, and then click Help And Support Center Tools. Next click Offer Remote Assistance.
2. In the right pane, type the name or IP address of the target computer and then click Connect. (If prompted that several users are logged on, choose a user session.) Then click Start Remote Assistance.
The user receives a pop-up box showing that the help-desk person is initiating a
emote Assistance session.
3. The user accepts, and Remote Assistance can proceed.
Пользуйтесь!
Сообщений: 5
• Страница 1 из 1
Вернуться в Терминальные серверы
Кто сейчас на конференции
Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 0